Castellano | English

Què és Pregunt@?
Qui pot utilitzar aquest servei?
Des d’on es pot fer una consulta?
Com funciona el servei?
Quin tipus de preguntes es poden fer?
Com i quan respon la biblioteca?
Comptes d'usuari

 
Què és PREGUNT@?

PREGUNT@ és el Servei d'Informació de les Biblioteques de la UAB. Té com a objectiu proporcionar-vos atenció personalitzada per resoldre qualsevol dubte relacionat amb el funcionament i ús dels serveis i recursos de les biblioteques, així com donar-vos suport en la cerca d’informació pels vostres estudis, recerques o investigacions.

 
Qui pot utilitzar aquest servei?

Qualsevol persona pot fer ús d’aquest servei. En són usuaris preferents els membres de la comunitat universitària UAB

 
Des d’on es pot fer una consulta?

Podeu formular les consultes les 24 hores del dia i 7 dies a la setmana des que qualsevol ordinador connectat a internet a través del formulari accessible des de qualsevol pàgina de la web del Servei de Biblioteques de la UAB i altres pàgines dels webs de la UAB a través de l’identificador:

 
Com funciona el servei?

Féu una pregunta a través del formulari.

La primera vegada que féu ús del servei, automàticament, rebreu un correu electrònic on se us proporcionarà un enllaç i una paraula de pas per accedir al vostre compte personal.
En endavant, cada vegada que féu ús d’aquest servei, rebreu un correu electrònic informant-vos que la Biblioteca ha rebut la vostra pregunta i avisant-vos que se us contestarà el més aviat possible.

Més informació sobre els comptes d’usuaris

 
Quin tipus de preguntes es poden fer?

El servei està pensat per ajudar a resoldre qualsevol dubte que tingueu respecte a:

Informació general del funcionament de les biblioteques: horaris, serveis, gestió i normatives d’accés,...
Préstec i préstec interbibliotecari
Accés a materials i col•leccions especials: fons de reserva, tesis doctorals, hemeroteca, cartoteca, ...
Biblioteca digital i accés des de fora del campus: bases de dades, dipòsits digitals, connexions i accés als recursos digitals, etc.
Consulta del catàleg: funcionament, disponibilitat del fons, ...
Informació bibliogràfica bàsica i consultes especialitzades
Formació d’usuaris: sessions d’iniciació i cursos especialitzats
Adquisicions i donatius

També podeu fer-nos arribar suggeriments o donar-nos la vostra opinió sobre les Biblioteques de la UAB i els seus serveis. Les vostres aportacions ens ajuden a millorar el servei.

 
Com i quan respon la biblioteca?

El personal bibliotecari atendrà puntualment les vostres consultes i rebreu una resposta al correu electrònic en un termini màxim de 48 hores laborables. Durant els períodes de Serveis Mínims de Nadal, Setmana Santa i agost, els temps de resposta es poden veure incrementats. Consulteu els horaris de les biblioteques
A la resposta s’inclou una petita enquesta per què valoreu el vostre grau de satisfacció.

 
Comptes d'usuari

Com a usuaris del Servei d'Informació, tindreu accés a totes les vostres consultes a través d’un compte d’usuari, d’ús personal, on podreu fer un seguiment de totes les vostres consultes, enviar comentaris o noves preguntes, i a més, tindreu accés a una base de dades que registra les consultes realitzades per altres usuaris, tant de la UAB com d’altres biblioteques d’arreu del món.

  • Com obtenir un compte d’usuari

    La primera vegada que féu ús del servei, automàticament, rebreu un correu electrònic on se us proporcionarà un enllaç i una paraula de pas per accedir al vostre compte personal.

  • Com accedir al vostre compte d’usuari

    Podeu accedir al vostre espai personal des de:
    1. L’enllaç que trobareu en els correus electrònics cada vegada que se us respongui una pregunta.
    2. L'apartat Revisar les meves Preguntes i Respostes

    Cal introduir el correu electrònic, la paraula de pas i seleccionar l’idioma. En cas de voler anar a una pregunta concreta haureu d’introduïr, a més a més, el ID corresponent a la consulta realitzada que us haurà arribat al correu electrònic.

    El nom d’usuari per accedir a aquest espai serà sempre el correu electrònic consignat en el formulari en el moment de fer la pregunta. Cal tenir present que el programa crearà dos comptes personals diferents si unes vegades utilitzeu la terminació uab.cat i d’altres uab.cat del vostre correu electrònic.
    Pel que fa a la paraula de pas, en cas d’oblidar-la es pot recuperar i, la podeu canviar si així ho desitgeu.

  • Opcions des del compte d’usuari

Una vegada hagueu accedit al vostre compte personal podreu

• Consultar l’historial de les vostres consultes
• Enviar al bibliotecari un comentari sobre una consulta que ja ha estat contestada.
• Gestionar i classificar les vostres consultes en:




• Canviar la vostra paraula de pas
• Buscar a la Base de dades de Coneixements

La Base de dades de Coneixement és una base de dades global que conté una selecció de consultes i respostes d’usuari de serveis de referència virtuals d’arreu del món. Us permet consultar preguntes fetes amb anterioritat per altres usuaris que hagin estat emmagatzemades pels bibliotecaris en aquesta base de dades. Podeu fer cerques bàsiques per paraula clau o cerques avançades amb la possibilitat de limitar per idioma i per dates.